fredag 29 september 2000

2000-09-29

Hehe, det var ett tag sen man skrev nu, 4 månader och 70 fiskepass sen ungefär, men jag har varit så upptagen med att just fiska så jag får väl skylla på det. Det har faktiskt blivit en jäkla massa fisketurer, riktigt synd att jag inte har skrivit om alla i fiskedagboken. I början av sommaren så var det mest bergundasjöarna som gällde men sen så har det mest blivit helgasjön och trolling. Personligen så har jag haft ledarplatsen i gäddplatsen som mål, men hittills så har det inte gått nått vidare, har faktiskt inte dragit några gäddor över 4.5 kilo i år, men två abborrar över kilot och hade inte larsson dragit på en 13 hektos ute på hissöfjärden så hade jag ledit i den klassen. Sen så har vi i styrelsen varit uppe och testat gösfisket i Rusken, det gick väl inget vidare men ett helt gäng smågösar blev det ju förståss, läs rusken special.

Även västerhavet har fått bekänna färg, det var en riktigt höjdare där Ante drog på den största torsken. Sen så har jag personligen ägnat lite tid åt en av mina stora passioner , torrflugfiske. det har faktiskt blivit en hel del regnbåge nu men tyvärr så har jag inte dokumenterat dem så väl så att de duger inte som bidrag till fisketävlingen.
Men nog om historien, här kommer NUET!

Idag så åkte jag , jejk och larrson ut för att kolla om vi kunde hitta några gäddor nu inför DM. Efter att resultatlöst ha trollat över stora öjabyviken så drog vi upp till Jägaregap för att försöka lura upp tioklubbaren. Men han höll sig sig undan hela kvällen, jejks drog dock på en 3.5 kilos 50 meter innan gapet. Sen så krokade larsson en 2.5 kilos strax efter gapet. Sen så var det mörkt och vi sket i att, vi åkte och glodde på bio istället . Jejk´s tog en 25 cm´s nilsmaster medans Larsson fångst föredrog swimmwhizz förresten. Själv så blankade jag, onekligen knäckande. Men vi ska nog hinna med ett "Gen-rep" i nästa vecka hoppas jag. Men 6 kilo på 2 timmar känns ju inte bra.

//Kalle

Inga kommentarer: