lördag 3 juni 2000

2000-06-03

Kl. 3 var det samling nere vid Böjje, alltså en timme efter att vi hade avslutat filmtittandet uppe hos Jejk. Vi började med att kolla av våra gösgrynnor, det gav dock bara några abborrar. Sen så rodde vi iland för att knarka lite kaffe och tänkte ut några elaka planer. Vi tänkte ut att dragrodd nog skulle vara bra. Det började rätt bra för efter 100 meter så skrek Bunken "jag har en ", Jejk också. Vi andra vevade in våra drag fort som attan. Både Jejk och Bunken stod där drillade för fulla halsar men när "fiskarna" började närma sig så kom Jejks drag upp , insnodd i Bunken lina. Det var alltså bara en fisk som skulle gaffas, det var ju skönt, för nu kunde jag som gaffare koncentrera mig på att få en fisk i båten, den var ju stor också sa han, fast man vet ju vad det betyder. Men den här gången var den lite större, det stod klart första vändan upp vid båten. Den krigade på ganska fint, men efter några rusningar så kunde jag sätta huggkroken i underkäken på den och lyfta in den i båten.



Det var en fin gädda på 7.1 kg, som gav Bunken ledarplatsen i fisketävlingen. Han ledde i och för sig innan också men nu sitter han tryggare på tronen. Vi tog några vändor till som gav en och annan 2-3 kilos gädda och några abborrar. men nu var det så att klockan började ticka på och vi började bli lite trötta, så snart så var vi på väg mot båtplatsen och jag fick ta emot några pikar då jag inte hade haft så mycket som ett hugg på två dagar. Men som tur väl var så lyckades jag landa en 2.5 kilos gädda några hundra meter innan båtplatsen, som räddade äran. Fiskegudarna tycker uppenbarligen om mig, och det borde dom göra så mycket som jag har offrat till dom. En mobiltelefon, en huggkrok och en och annan vobbler har man ju lämnat kvar i djupet.

//Kalle

Inga kommentarer: