fredag 2 juni 2000

2000-06-02

Idag var jag, Jejk, Larry och Bunken ute för att ta oss en gös, dom borde börja komma igång snart. Men det blev bara gäddor och lite abborre. På sista rundan så fick dock Bunken ett hugg och skrek " nu jävlar, den här är inte liten det kan jag lova", då frågade jag om jag fick citera honom på det och till svar fick jag " det kan du ge dig fan på, för det här är ju ingen 2 kilos precis, hehe ", fisken måste ha borrat ner sig i botten eller nått för den gick inte att rubba. Men vi hade alla sett hur spöt bugat sig sekunden inne så inte var det nått bottennapp inte. Men nu satt den fast, efter en stund så lossnade det dock och gissa vad som kom upp, jo, en 8 hektos gädda. Gissa om Bunken blev röd om kinderna. Och det var ju inte utan att man blev lite skadeglad. Sen gav oss ganska fort för vi skulle åka upp till Jejk och spana igenom de fiskefilmer som vi köpte i går Elmia game fair. Efter att ha kollat igenom alla filmerna så blev vi så jäkla sugna så vi bestämde oss för att åka ut tidigt följande dag. Kl. 2 åkte jag hem och kokte kaffe.

//Kalle

Inga kommentarer: