fredag 3 mars 2000

2000-03-03

Idag var jag och Jejk ute och fiskade i norra Bergundasjön, planen var att vi skulle fiska oss runt den södra delen genom att gå från udde till udde och kasta med flytande rapalavobblers och gladsax vobblers, jag har gått och väntat i flera veckor på att isen skulle gå upp i Bergundasjön i flera veckor nu, jag har t.o.m. varit och köpt ny utrustning för ändamålet, ett långkastande Abu-Garcia Boron, 9 fots med en snärtig fin aktion, samt en ny Cardinal 84. Vi kom ner till sjön vid 15 tiden , efter att ha intagit en stärkande fika så satte jag på en ny fin berkley tafs och i änden på den så satte jag en skrikig grön gladsax-kustvobbler, jag kastade ett litet försiktigt kast för att prova det nya spöt lite bara, efter att ha vevat upp vobblern så tog jag sikte på en liten vasskant och laddade utav bara hel-ete, givetvis så lyckades jag med att få lintrassel så linan gick av vid spötoppen så vobbler och tafs försvann bortåt, vilken skitbörjan!, tänkte jag och satte på en ny vobbler, denna gång en flytande rapala magnum, om jag inte minns fel så lyckades jag med ett kast innan jag satte vobblern i ett träd, då jag ryckte till så pajade min nyinköpta 700 kronors rulle fullständigt och definitivt, jag tror att det var nått kullager som brast, men det stod ju klart att den rullen inte skulle fånga någon fick idag, som tur var så anslöt snart Larry som hade med sig en extra rulle, det var dessutom min rulle som han hade eskopierat sedan en tid tillbaka. nåväl, på med rullen och sen så började vi gå längs med nordöstra delen utav södra sjön. där vi trots någon timmes fiskande inte lyckades få ett jota.

//Kalle

Inga kommentarer: