fredag 11 februari 2000

2000-02-11

Idag så var jag och Jejk ute och fiskade lite med spö för det har börjat spricka upp lite här nere nu. Först åkte vi till järnvägsbron som vi kallar det , det är helt enkelt en järnvägsbro över helige å, men det var lite strömt där nu i islossningstider så vi åkte snart vidare på våra balla hojar, nästa stopp blev norra delen utav norra Bergundasjön, det var ca 30 kvadratmeter öppet där men jag lyckades kroka en stor j-la brax, vi tyckte dock att det sög så vi cyklade ner till sundet som helt enkelt är sundet mellan södra och norra Bergundasjön där vi fiskade en stund, vi fick inget så vi gick ut på en udde i norra sjön där vi tro det eller ej inte fick ett jota. Nu hade vår entusiasm fått sig en rejäl smocka men vi åkte ner en bit längs med södra sjön där vi hittade en brygga som vi stod och fiskade på i 1,5 timme, sen sket vi i det, och cyklade de 6-7 kilometrarna till Damsryd som är en fors i helige å.. där var vi en ytterligare 2 timmar , inte heller där lyckades vi med att överlista så mycket som en liten abborre ännu mindre någon öring. Vi kom efter en ordentlig stunds övervägande fram till att fisken nog inte var på hugget denna mulna "vinterdag" så vi åkte hem till Jejk och glodde på tv.