söndag 18 juli 1999

1999-07-18

Vi började dagens fisketur vid järnvägsbron där vi , eller rättare sagt jag tog en hel del fina abborrar och en liten gäddsnärt. Sen åkte vi till Helgevärmeforsen och fiskade lite men där var det bara småabborre denna eftermiddag, då åkte vi till Bergunda sjön, klockan är nu 20.00. jag sätter på en gul 2"powerbait twingrub och kastar ut, på första kastet får jag en halvstor abborre, på kast nummer två får jag en gädda på 2,5 kilo, nästa kast ger ytterligare en halvstor abborre, när jag för kastar ut för fjärde gången så hugger en abborre på lite över ett kilo som jag drar upp, och så fortsätter det hela kvällen. När vi kl 23.00 åker hem till Bunken så har vi fångat 47 fina abborrar varav 3 på över 9 hg. När vi kommer hem till Bunken så sätter vi oss och pimplar kaffe och glor på tv i väntan på gryningen. Kl 2,20 åker vi ner till sjön igen, det är inte ännu ljust men vi börjar fiska ändå och den första timmen resulterar i ett antal fina abborrar varav 3-4 st på över 9 hg. kl 5 åkte vi hem.. när vi senare på dagen ( kl 10) åker ner igen så nappade inte ett jota så vi gav upp efter en timme...

//Kalle

Inga kommentarer: