måndag 5 juli 1999

1999-07-05

Nu var det ett jäkla tag sen man var ute och fiskade, det beror nämligen på att jag har jobbat sen vi var och fiskade sist och jag slutar oftast sent på kvällen så det har varit lite svårt att komma ifrån. Men i vilket fall som helst så var jag ledig idag så vi var ute och trollade efter storgädda i Helgasjön med Jejks snipa. vi körde mitt i djupfåran för att vi bara skulle få stora rackare. Fast inledningsvis gick det inte riktigt enligt planerna, vi fick nämligen några abborrslynglar, ena små rackare också. Man ska kanske tillägga att jag inte fiskade själv, jag körde. Vi fiskade oss upp mot Kronoberg mitt i farleden och vi fick en hel del hugg men den ända som satt ordentligt var den fisk Larry hade på i höjd med skärsudden på ett stort blankt utö, men när den kom upp till båten så klantade Larry förstås till det så fisken kunde slita av linan, konstigt nog så hade han 0,25 mm´s fireline på, och den ska ju hålla för en hel del, i alla fall för en så relativt liten gädda som det var, kanske lite över 3 kilo. På nervägen så fiskade jag själv en liten stund med Bunkens spö som han hade en röd-vit rapala magnum på. Jag hade ett hugg utanför Bocksholmen men pga. den mycket undermåliga ryggraden i hans spö så fick jag inte in något riktigt mothugg så det släppte snart. Sen hade vi inte mer hugg.

//Kalle

Inga kommentarer: